Jak przygotować materiał do Kuriera UEK?
1. Przygotowanie materiałów:
Teksty
- plik tekstowy w formacie .doc;
- optymalną długość planowanego artykułu można obliczyć na podstawie poniższych danych:
Pełna strona bez zdjęć to 5 800 znaków ze spacjami. Na stronie tytułowej muszą zmieścić się tytuł (ok. 50 zzs) i lead (ok. 250-300 zzs) więc tekst może zająć najwyżej pół strony to daje 2900-3000 zzs.
Zdjęcie małe zabiera ze strony 1 200 znaków
Zdjęcie średnie zabiera ze strony 1 300 znaków
Zdjęcie duże zabiera ze strony 2 500 znaków
Planując tekst proszę więc wziąć pod uwagę ile zdjęć lub grafik chcecie Państwo w nim umieścić.
Maksymalna długość jednego artykułu to 4 strony, a w „wydarzeniach” 2 strony.
- font (czcionka) wielkości 12 punktów, krój Times New Roman;
- wcięcie akapitowe 0,5 cm;
- bez dzielenia wyrazów (zarówno automatycznego, jak i ręcznego);
- interlinia 1,5 wiersza;
- marginesy standardowe, ok. 2,5 cm z każdej strony;
- ujednolicony zapis tytułów, śródtytułów, przypisów, bibliografii i cytatów;
- nie należy ingerować w szerokość znaków i odstępy międzyliterowe, a także wprowadzać tzw. „spacji niedzielącej” lub wymuszonego podziału wersów;
- jeśli w artykule występują znaki specjalne (np. litery alfabetów niełacińskich
lub alfabetu fonetycznego, specjalistyczne znaki matematyczne, itp.), należy wstawiać je z zasobów fontu Times New Roman.
Zdjęcia/logo/wykresy/inne grafiki
- nie więcej niż 2-3 do jednego tekstu;
- o możliwie najwyższej rozdzielczości (małe zdjęcia min. 1 MB, duże – min. 1,5 MB);
- w formacie .jpg;
- autorzy przesyłający zdjęcia do publikacji zobowiązują się do opisania ich wg poniższego schematu:
– imię i nazwisko autora fotografii;
– lista osób znajdujących się na zdjęciu/opis wydarzenia.
UWAGA: nie wysyłamy zdjęć/logo/innych grafik wklejonych do pliku Word. Mają one wówczas zbyt małą rozdzielczość i nie nadają się do publikacji.
2. Autor ponosi odpowiedzialność cywilną i karną za treści zawarte w materiale oraz przesłane zdjęcia/logo/wykresy/inne grafiki. Redakcja nie dokonuje merytorycznej ingerencji w nadesłany tekst.